Jak jsem fotil portréty na nádraží

Kolik externích blesků?

Když fotografuji v terénu, tak nejčastěji používám jen jeden blesk. Ano, s více blesky lze vykouzlit více muziky (nebo světla?), ale příprava scény pak trvá výrazně déle. Vše je tedy o rozumných kompromisech.

Fotografováno na nádraží

Pokud byste chtěli hledat nádraží, na kterém fotografie Nikol vznikly, ušetřím Vám trochu času a cestování. Je to nádraží Plzeň – Jižní předměstí.

Jenže toto nádraží je již zrekonstruované, tak je třeba hledat jinde. Abych co nejrychleji a nejnázorněji předal informaci, jak fotografie vznikly, připravil jsem pro Vás schémata.

Portrétní fotografie 1.

Tentokrát jsem použil blesk bez rozptylování deštníkem, jen jsem vysunul rozptylovací destičku přímo na blesku. Chtěl jsem tvrdší světlo, které by Nikol více vymodelovalo a vytvořilo tvrdší stíny. Scéna pak vypadá trochu drsněji, než za použití měkkého světla.

schéma portrétní fotografie rozmístění externích blesků jak vznikla tato portrétní fotografie focená externím bleskem

  1. Blesk Canon 580 EX II: nastaven manuálně na 1/32
  2. Fotoaparát Canon 5D Mark II: F=2,8 t= 1/200 s ISO = 250, Objektiv Canon EF 70-200 mm f/2,8 L USM ohnisko 120 mm

Portrétní fotografie 2.

U této portrétní fotografie byl blesk využit jen jako doplňkové světlo. Hlavním světlem bylo denní světlo, které nasvěcovalo pravou tvář Nikol. Všimněte si černé odrazné desky umístěné mezi mnou a bleskem. Díky ní nedopadlo bleskové světlo na levou stranu fotografie a stěna se tak postupně vynořuje ze tmy. Aby doplňkové světlo bylo co nejvíce rozptýleno, využil jsem krom bílého deštníku i rozptylku zabudovanou přímo v blesku.

schéma vzniku portrétní fotografie rozmístění blesků portrétní fotografie v netradičním prostředí

  1. Blesk Canon 580 EX II: M=1/16
  2. Fotoaparát Canon 5D Mark II: F=2,8 t= 1/160 s ISO = 1600, Objektiv Canon EF 70-200 mm f/2,8 L USM: ohnisko 100 mm

Prostředí dělá fotografii

Nechte se inspirovat. Pokud bude mít Váš model odvahu, určitě vyzkoušejte podobnou lokalitu. Přemýšlíte jak se odlišit od ostatních fotografů? Co třeba právě jiným, odvážnějším prostředím? Vždyť v parku přeci fotí každý. A proč? Protože tam si většinou fotografové ani modelky neříkají: „Je to blbý. Co si o mně pomyslí ostatní.“

Vidíte, mysl (a práce s ní) může fotografovi pomoci i takto nepřímo. Copak Vás by jako cestujícího nějak uráželo, kdybyste viděli fotografa, jak fotí na perónu pěknou modelku? Pravděpodobně ne. Tak proč si většina z nás myslí, že je to blbé? ¨

95% lidí řeší hlavně sebe. Řeší to, zda jsou urovnaní, zda jsou učesaní, zda se chovají správně a zda na ně někdo blbě nekouká. Řeší, zda to není blbý. Oni neřeší Vás. Proč? No, protože řeší sebe 🙂 Ani svatebčané nebudou říkat: „Ten fotograf je nevychovaný, to je tak blbý a hloupý jak leze do kašny.“

Budou spíše uvažovat v tomto směru: „To je hodně odvážný fotograf. Je tím asi hodně zapálený a focení ho baví. Je hodně obětavý, kvůli našim fotkám. To já bych to neudělal“. A pak se jejich myšlenky zase stočí zpět k obligátnímu: „Nevypadám blbě? Neřekl jsem něco špatného? Mají všichni jídlo?“ Mysl fotografa je základ úspěchu i neúspěchu. Drtivá většina z nich si to ale neuvědomuje. A to je Vaše výhoda!

Josef Cvrček
Pomáhám desítkám tisíc lidí mít větší radost ze života.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.