A to je výborná zpráva pro všechny fotografy! Jak pro ty, co se focením živí, tak pro ty,
co fotí jen za úsměv nebo za hubičku 🙂
Fotograf má tedy nejširší možnou cílovou skupinu: Všechny lidi (a občas i zvířata 🙂 ).
A výborné je, že většina lidí potřebuje fotografa hned několikrát v životě!
Začíná to ve škole (třídní fotografie, tabla, maturitní plesy, stužkovací večírky, portrétní fotografie), pokračuje to svatbou, těhotenstvím, narozením dětí, glamour fotkou a kdo ví čím ještě.
Problém je jen jeden: Většina lidí sice potřebuje fotografa, avšak většina ho nepotřebuje právě teď!
A teď Vám ukážu jeden marketingový paradox. Na koho se ve svém podnikání zaměřuje naprostá většina fotografů?
Na lidi, kteří potřebují fotografa právě teď. Ale těch je jak šafránu!
No schválně, koho oslovují letáky v čekárnách pediatrů? Na koho útočí weby fotografů
s nabídkou jejich služeb? No přeci na lidi, kteří potřebují nafotit děti nebo svatbu!
Svatební veletrhy, online katalogy firem, PPC reklama, soutěže na sociálních sítích, slevové portály, svatební portály, plakáty, billboardy … Cílem všech těchto prostředků je najít tu hrstku lidí, co aktuálně řeší problém „fotograf“.
Mnohem snazší bude oslovit tu druhou, mnohem větší skupinu. Tedy lidi, co fotografa nepotřebují!
Proč? To je přeci postavený na hlavu!
Protože víme, že dříve nebo později fotografa potřebovat budou. Oni to možná ani netuší! Ale my to víme s téměř stoprocentní jistotou!
Dostaneme-li se jim do hlavy ještě dříve, než budou aktivně hledat fotografa, máme vyhráno! Jde jen o to, aby si automaticky se slovem fotograf asociovali právě nás. Ve chvíli, kdy budou fotografa opravdu potřebovat, si pak vzpomenou právě na nás. A automaticky nás osloví jako první.
Ano, právě jsme vypálili rybník všem ostatním fotografům. Tito lidé se totiž nikdy nedostanou do stádia hledání fotografa, tedy do stádia, kdy by se stali lovnou zvěří pro ostatní fotografy. Ještě než začali aktivně hledat, vybrali si přeci nás 🙂 Nebo jsme měli alespoň příležitost jim dát naši nabídku.
A v čem je gól celého podnikání? Když takto vlezete do hlavy 3000 lidí, kteří sice v tuto chvíli fotografa nepotřebují, ale jak již víme, časem budou potřebovat, statisticky se Vám ozve každý den jeden zájemce o focení.
Přijde Vám to až příliš jednoduché? Však také je! Marketing je pro fotografy důležitější, jak kvalita! Ale souhlasím s Vámi, nejlépe je mít obojí. Kvalitu i marketing 🙂 Prodávání nekvalitních služeb by se proti nám nakonec stejně ve zlém obrátilo.
A o tom, jak se dostat do hlavy 3000 lidí zase někdy příště 😉 Těším se na Vaše názory a na diskuzi, kterou kolem tohoto tématu rozproudíme. Pište je dolů do diskuzí, díky!
Moudře řečeno něco, co většinou člověka jen tak nenapadne. :oD
Zdravím. Někdy opravdu i málo na počátku, znamená hodně na konci. Před několika lety, jsem byl vyzván kolegou v práci, jestli bych nešel fotit na firemní velký ples. Kývnul a nakonec z toho byla akce jako „hrom“. Neznámý lidé chtěli na mne kontakt, protože v průběhu plesu se na tablu udělala výstavka fotografií z průběhu plesu. Zájem veliký i dnes a přitom již několik let jsem z práce doma a nejsem fotograf na „živnosti“. Ať se daří všem, kdo to dělá trochu vlastním srdíčkem.