Snažíte se fotit pěkné fotografie?

Velmi často se u fotografů setkávám se slovy jako: zkouším, pokouším, snažím se … 

Nevím, proč jsou tak hojně užívána, ale vím, že jsou naprosto kontraproduktivní.

Může jít buď o nedostatek sebevědomí či třeba jen o projev skromnosti. To ale nemění nic na tom, že na potenciálního zájemce o focení působí silně negativně.

Proč?

Fotografové zapomínají, že marketing je o slovíčkách

Představte si, že jednáte se zedníkem o stavbě Vašeho domu a on Vám řekne: “Pokusím se, aby ta zeď byla rovná.”

Zkusme ještě jinou, trochu drsnější představu. Představte si, že jedete na operační sál na složitou operaci a těsně před usnutím Vám doktor řekne: “Budu se snažit,” nebo “Zkusím to.”

Jak se budete cítit? Jaké myšlenky Vám proběhnou hlavou?

A to samé se honí hlavami Vašich potenciálních zákazníku, když slyší: “Snažím se svými fotografiemi zachytit přirozenou atmosféru.”

Nejhorší je způsobit to, že má zákazník v hlavě zbytečné otázky

V hlavě potenciálních zákazníků vzniknou otázníky: “Jak mu to asi půjde? Povede se mu to nebo ne? Když se snaží, tak to přeci asi pokaždé nevyjde! Jednou jo, jednou ne! To je pěkné, že se snaží, ale povede se mu to zrovna u mne?”

A každý takový otazník, který potenciálnímu zákazníkovi do hlavy zasadíte, může být pro Vás fatální. Prostě klikne a půjde jinam!

Ano, marketing je i o slovech a je třeba si dávat na ně velký pozor! Od teď se tedy nesnažte zachytit přirozenou atmosféru, ale prostě a jednoduše zachycujte přirozenou atmosféru! Tečka 🙂

Zákazník chce jistotu a to i zákazník fotografa

Zákazník z Vás potřebuje cítit jistotu. Stejně jako Vy z doktora, který Vás má operovat. Tak mu ji dejte!

Josef Cvrček

Pomáhám desítkám tisíc lidí mít větší radost ze života.

Komentáře

    Přidat komentář

    * Nezapomeňte na povinné pole.