Zachyťte dovádějící děti aneb focení pohybu jednoduše

Všimli jste si někdy toho, že čím větší odstup, tím snáze se fotí pohyb?

No vážně! Pokud děti běhají a dovádí, je mnohem snazší je zachytit teleobjektivem z větší vzdálenosti než základním sklem z blízka.

Snad i to je jeden z důvodů, proč je tak těžké nafotit své vlastní děti. V určitém věku totiž nepřipustí, abychom se od nich vzdálili. Pokud se
přesto odvážíme, okamžitě se úsměv mění v pláč a je po focení 🙂

Když Vám to však děti dovolí, odstupte si.

jak fotit děti v pohybu

Čím to je? Proč se fotí pohyb lépe z větší dálky?

Když chceme sledovat dítě, které běhá těsně kolem nás, musíme se za ním neuvěřitelnou rychlostí otáčet. Každou chvíli nám vyběhne ze záběru. Tu je vlevo, tu je vpravo, tu před námi a tu za námi. Udržet ho v hledáčku je téměř nemožné.

Je-li však 10 metrů od nás, tak se nám jeho pohyb zdá mnohem pomalejší.
A to i přes to, že je absolutně stejný.

Vše jsem zakreslil do jednoduchého schématu. V prvním případě skáče dítě těsně před fotoaparátem. V druhém o něco dále. Je jasné, že čím je dále,
tím méně je třeba s fotoaparátem otáčet. Tím snazší je udržet dítě v hledáčku.

Jak fotit děti v pohybu

Vzpomeňte si tedy na mne, až půjdete fotit své děti. Udržte si od nich odstup. Možná si ani nevšimnou, že je fotíte a o to hezčí a spontánnější záběry budou.

Mám pro Vás i další skvělé tipy o tom, jak fotit děti. Je toho však poměrně dost a bylo by to dlouhé čtení. Co kdybych na toto téma udělal online vysílání?

Mohli bychom na něm v přímém přenosu probrat všechny Vaše otázky a také bych Vám mohl dát zpětnou vazbu k Vašim fotkám. Co Vy na to? Měli byste
o takové vysílání zájem?

  • Tomáš 02.02.2017 08:00

    Focení pohybu v horších světelných podmínkách (haly, apod., bez blesku) – pouze kvalitní tělo a kvalitní světelný objektiv, takže prachy :-(. Pak už „jenom“ správně nastavit a fotit a fotit a fotit – trénink dělá mistra.

    • Mireček 02.02.2017 16:51

      Plne súhlasím!

  • Jana 01.02.2017 21:27

    Super nápad. A co focení pohybu v tělocvičně bez blesku (například stolní tenis nebo sálová kopaná)?

    • Jana 10.06.2017 22:26

      Vysoké ISO a světelný objektiv 1:1,2!!

  • Jarmila Beková 01.02.2017 21:15

    Ahoj Pepo, výborný nápad! Vnoučata hrají házenou a já poslední dobou skoro nic jiného nefotím. Ale moc mi to nejde, děti jsou moc rychlé( to se od nich žádá 🙂 ) a v halách nebývá moc světla 🙁 Taky jsem dost limitovaná mou fotovýbavou. Tak si ráda vyslechnu nějaké rady, jak na to 🙂

    • Mireček 02.02.2017 17:03

      Jarmilka, pokiaľ nezmeníš foto techniku, tak si budeš musieť vystačiť len so statickými obrázkami…(((.. Presne ako píše vo svojom komentári Tomáš. Mám to odskúšané. Tiež som fotil dcéru pri hádzanej a mal som len kompakt…každý rýchlejší pohyb bol vyhodený záber. Poradil som sa s profíkom, vybrali sme kompromis medzi cenou a kvalitou (lebo kvalitu si výrobcovia nechajú poriadne zaplatiť) a napísal som Ježiškovi. Dnes už fotím pomerne celkom dobré fotky, ked to porovnám s kompaktom. Jasne, že to nie je 100% kvalita, tiež je tam dosť veľa odpadu, ale už sa dá na to celkom pozerať..xixi http://slavik276.wixsite.com/sport-v-obraze

  • Dana 01.02.2017 20:12

    Budu i já ráda, chovám kočky a doma je často fotím, ale mnohdy marně, jsou v pohybu…….

  • Ľudmila Piptová 01.02.2017 20:03

    Určite, budem sa tešiť na ďalšie tipy a triky.

  • Martina 01.02.2017 18:09

    Také bych byla pro. Kvůli dětem jsem si koupila zrcadlovku a teď s ní neumím :-D. A moc děkuji za všechny Vaše příspěvky a videa. Jsou super . Jen víc a houšť ;-).

  • Jitka Leflíková 01.02.2017 15:48

    Focení pohybu je náročné, ale ve finále to mohou být jedny z nejlepších fotek. Uvítala bych on-line vysílání. Díky za předchozí videa a články…

  • dědPEŠIŠ 01.02.2017 14:26

    Rád fotím dynamické sportovní akce, zejména skoky koní přes překážky – pouze amatérské závody kdy startují jezdci samostatně. Pořadatelé, kde mne znají, dovolí mi výhodnou pozici s atraktivním pozadím a světlem. Skok je krásný při odrazu, nad překážkou i při doskoku. Kdy zmáčknout spoušť je otázka zlomku vteřiny-já si vybírám koně i jezdce při rozjížďkách, potom už vybírám jen ze spousty snímků a edituji jen ty co za to stojí. Jsou na pořizování skoků koní nějaké FÍGLE ??? Kůň ovládaný člověkem je nevyzpytatelný jako dítě….

  • Standa 01.02.2017 11:46

    Dobrý , tato problematika focení pohybu by mně zajímala, sice děti moc nefotím , spíše zvířata. Pokud fotím třeba psa vyskakujícího na nataženou ruku s piškotem nebo klackem , to je v pohodě i s krátkým(širokým objektivem) , pokud pes běží ze strany na stranu záběru to relativně taky (pokud ho udržím správně zaostřeného) , ale mám problém s focením snímků , jak já jim pracovně říkám „poslední snímek před smrtí“ a to je když se pes řítí proti mně, fotím z pokleku nebo z lehu a úspěšnost snímků je dost malá , ale pořád zkouším . Naposledy jsem takhle zkoušel fotit rozjetou parní lokomotivu v záběru do kopce v lesním úseku, a taky to doostření nedopadlo nejlépe a tak by mně zajímalo jestli mi neporadíte nějaké rady .

  • Šárka 01.02.2017 10:13

    Mě by velmi zajímalo téma focení divadelního představení….

  • Michal 01.02.2017 09:38

    doma za zhoršených je to nakonec nejjednodušeji vyřeno dva prachobyčejné blesky (donedávna jeden a stačilo) v rohách místnosti na poličkách s odpalovači (zapnu a za 5s fotím (f5.6 abych nebyl ovlivněný zhoršením clony při zoomu, iso 400 a nějáký čas…) , jsou to tedy fakt momentky ale lepší než rozmazaná čouha kde ani iso 6400+ nestačí 🙂 venku už to máme vychytané, horší že prcek stále zrychluje a jak vidí foťák hned k němu běží a to nestíhám já ani ostření

  • Martin Antalec 01.02.2017 08:31

    Ahoj Pepo, to by bylo fajn udělat online přenos o pohybu, hlavně o tom rychlém a kolikrát nepředvídaném. Máme doma dva kocoury a hlavně teď v zimě na sněhu, jak je chytne hrací nálada, tak skáčou, perou se, dělají vylomeniny a je opravku někdy problém je v těchto hrátkách zachytit.

  • Dagmar 01.02.2017 08:18

    Pripájam sa k Petrovi. Bola by som rada, ak by bolo online vysielanie k foteniu pohybu a hlavne za zlých svetelných podmienok. Už sa teším.

Přidat komentář

* Nezapomeňte na povinné pole.